onsdag 16 januari 2008

Award!

Kikade in i Carinas blogg och såg där att jag fått en liten utmärkelse *hoppar, skuttar och dansar av glädje* vilket betyder såå mycket då hon är en riktig inspirationskälla för mig!


"Give the award to 10 people whose blogs bring you happiness and inspiration and make you feel happy about blogland. Let them know by posting a comment on their blog so they can pass it on. Beware you may get the award several times."

Så dom tjejerna jag vill skicka vidare till är:

Anna B, Fialia, Fiffi, JennyS, Mikaela , WebbmosterHelene, Badanka, Augusti73, Pylle, och Claudia79 som allihopa ger MYCKET inspiration i många härliga stilar! Och självklart finns det många till som skulle kunna stå med på listan :-)


Tack!

Två lo:er jag gjorde till Skaparlustens DT-tävling. Man skulle inspireras av en bild och den första är inspirerad av färgerna och den andra av känslan jag fick av bilden - Att ha nån vi sin sida.

Sen måste jag ge ett stort tack till alla som komenterar i min blogg. Det värmer otroligt!
Ha en bra dag!

tisdag 15 januari 2008

Titta, Peka, Härma

Till stellas skisstävling. den vart väldigt enkel men det var så jag ville ha den. Om Hampus nya tavlor som han kan sitta och titta på huur länge som hellst. Favvo bilderna är ballongen, lejonet, bollen och bananen :-)

måndag 14 januari 2008

CC



Det är CC på Allt om Scrap och det här är två av mina bidarg. "Sur" är till "tre av varje" (man ska alltså ha tre av allt som man har med, tex tre mönstrade papper, tre knappar osv) och "Buskul" är till skissen.

lördag 12 januari 2008

You rock my world

Mitt bidrag till Scrapbookbutikens färgutmaning.

Har vart i Nyköping idag och fick med oss en bil hem så nu äger vi en bil igen :-) Nog för att det gick bra att ta bussen men det blir gärna lite krångligt när man ska handla mat osv. Jag har väl helt enkelt blivit lite för van vid att han en bil. Denna gång är det ingen ny bil utan en Audi från 92 men den går som faaan... riktigt liten rallybil!
Vi kom precis hem så grodan sover hos farmor idag (6 timma bilfärd på en dag är lite för mycket för mitt lilla energiknippe) så imorgon blir det lite sovmorgon, brunch hos svärmor och söndagsmiddag hemma hos mamma, morgondagen kommer bli heeelt underbar med andra ord!

Ha de gött!

fredag 11 januari 2008

Nyklippt och måttligt glad övet att vara med på kort.

Japp, lockarna fick falla och masfrillan fick ge vika, och när håret försvann kom en helt ny liten skitunge fram som idag ( i sin nya tröja) inte alls tyckte om att vara mammas lilla modell.

Papp och Scrap


En lo jag gjorde till Papp och Scraps skisstävling. Resultatet vart väl sådär men det får duga :-) det här är typ det enda kortet från hela julen som vart bra, jul-mysbelysning = kassa foton helt enkelt å andra sidan kännde jag att jag hellre ville fira julen än leva bakom kameran och 1 bra foto är ju bättre än inget eller hur?

torsdag 10 januari 2008

Ord 07

Gjorde en lo idag om Alla ord Hampus lärde sig 07.
Med står:
Mamma
Pappa
Titta
Kocka-Klocka
Dä-Där
Takto-Traktor (eller egentligen våran åkgräsklippare ;-))
Äta
Shut-Slut
Ojojoj (när han tappar nått eller gör nått fel)
Kolla
Tutu- Polisbil
Koko-Kaffe
Hagga-Flagga
Acka- Jacka/Macka/Anka

Det är verkligen helt otroligt vad det kommer fort.. det kommer nya ord varje vecka :-)

tisdag 8 januari 2008

Dagens pyssel


Har precis gjort tavlor till vårat sovrum, enkelt! Snyggt vart det oxå :-)

fredag 4 januari 2008

Hampus nya tavla


Köpte en "tavla" från Isa Form i julklapp till Hampus och Yeees he loves it! Tycker dom är ursöta och har redan skickat efter en till :-) fast med bilar och andra prylar på.