fredag 9 november 2007

Vi ser det snöar...


Idag var det riktigt snöväder i lilla Falun och precis när det var som värst så kom Hampus med sin ena sko och tyckte att NU var det dags att gå ut en stund. Och eftersom han är herren över huset *harkel, det känns faktiskt så ibland* så var det bara att klä på sig och gå ut.Tråkigt väder som det var så blir ju bilderna inte sådär jätte bra, mörka å så. Jag är SÅ glad att man kan fixa till det i PS :-D Se så ljusa och fina dom vart... Mattias, jag tror jag måste gå en Ps-kurs med dig nångång ;-)

Har precis kommit hem från Friskis. Trodde ett tag att det skulle bli ett väldigt pinsamt besök.. Där kommer jag som nybörjare och ska gå på ett Medel-Puls pass (SATAN VAD DRYGT DET ÄR!!!), jag trodde helt seriöst att jag skulle svimma mitt i.
-Jaha, här kommer nybörjaren och tar i så hon svimmar... *hehe* Bättre ska det bli

Nu måste jag hoppa in i duschen så man kan slå sig ner till Idol ren å fräch!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, jag är hos kära mor nu och hon berättade att du skrivit nåt om en ps-kurs. Jag minns att jag såg de här bilderna och tyckte de var bra, så det betyder ju att du lyckats! Men jag läste faktiskt aldrig texten under bilderna. =)
http://lolcat.com/tldr.html

Men snöbilder är generellt sett svåra att få till oavsett hur mycket photoshop man kan. Och vad det gäller photoshopkurs så är det bästa sättet att lära sig photoshop att bara testa och leka, ungefär som du gör nu.

Sen är det iof bra att se hur andra gör och då är moderskeppet.se en suverän källa. Massa videofilmer där han visar olika saker i photoshop och även en hel del textguider. (Han är även bra mycket mer pedagogisk än mig)

Textguider
Videoguider

Och nu såg jag att han snart släpper en grundkurs som dvd, och även gratis på nätet verkar det som.
Grunderna

Ha det...