måndag 10 september 2007

Piss väder!

Piss väder idag.. ingen lust med nånting! Har så mycket att göra *suck*
Har försökt flera gånger att förstå nått av PhotoShop men jag fattar verkligen inte hur det fungerar så om nån vänlig själ skulle vilja tala om för mig hur man får in Actions så blir min dag sååå mycket bättre!! :-)
En liten soltråle idag är att jag plev publicerad på Swe (igen ;-))


Jag ska fösöka bli bättre på att förminska bilderna lite så dom inte är gigantiska när man klickar upp dom! Lovar inget men jag ska försöka!

Tack för titten!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är det någonting jag inte kan så är det scrapbooking, men å andra sidan kan jag photoshop utan och innan. Nu vet jag inte vilken version/vilket språk du har på photoshop så du får väl anpassa/gissa lite.

Om du inte hittat "Actions"-fliken så tryck alt+f9 eller gå via menyn Window->Actions. I actions-fliken ser du några inbyggda actions men det du letar efter är bredvid själva fliken där det står "Actions", där finns det en rund knapp som ser ut som en play-knapp (►). Tryck på den så ska du hitta "load actions..." eller något liknande på svenska. Där kan du leta upp din .atn-fil och installera dem.

Jag prenumererar f.ö. på din blogg nu sedan mor visade mig den för någon vecka sen. Jag hänger inte riktigt med på alla scrapp-termerna men nu har jag googlat mig till att lo betyder layout iaf. =)

Anonym sa...

Skyndar hit efter att ha sett ännu ett publicerat alster på swescrapbook :)
Grattis, den är supersnygg.
Snyggt att du tog upp det gröna i fotot med de gröna knapparna.
Och du om du är på utmaningshumör så tycker jag att du ska göra utmaningen som finns på min blogg.

Anonym sa...

Och jag som skulle förklara för dig hur du laddar in nya actions, men det har du fått en fullständig förklaring på ser jag...

Du har ju blivit värsta SWEScrapbookinspiratören,ju! Grattis till ännu en snygging!
Annika

Lisbet sa...

Vilka underbara färger du satt ihop. URsnyggt skulle jag vilja säga.