lördag 7 juli 2007

Mycket som händer nu

Waahh.. nu är det i stort sett klart! Vi är nästan husägare :-D Banken vill ha nån som går i borgen för oss på 200.000kr och det är fixat. Mäklaren ringde igår och vi får huset till utgångspris trots att det är andra intresserade för familjen ville ha det så. Allt hänger på att vi får lånelöftet på måndag men nu när vi har fixat att våra föräldrar går i borgen för en liten summa så är det ju inga problem!! familjen flyttar från huset 1augusti så vi kanske får det redan om 3veckor. 3 VECKOR! Det är ju guds skull ingenting! Ojojoj... måste handla lite nya möbler och grejer oxå. Allt som snurrar i mitt huvud nu är hus, möbler och bara massa saker som måste göras. Måste bestämma vilken färg vi ska måla om rummet som kommer bli Hampus, det lutar åt vitt med en limegrön fondvägg. Måste göra om fondväggen som är i vardagsrummet, den är blå nu och så vill jag inte ha det! Skule nog hellst vilja ha nån snygg medalijong (öhh vad konstig den stavningen såg ut!) tapet så det ska jag försöka hitta. Man vill ju göra sånt som väggar innan man flyttar in! Möbler som sagt men soffor är verkligen det viktigaset. Vi har hörnsoffa nu och det går inte ha i det vardagsrummet!
Som det ser ut nu så kommer vi ha dubbelt boende i tre månader men vi hoppas på att nån kan ta den här lägenheten lite innan.

Vi har haft sugrörskaos här hemma idag. H hittade på en förpackning med 500 sugrör som spreds ut över HELA golvet! Försökte ta kort men det vill sig inte *buhu* men kul såg det då ut iaf!

Naturdiet är bra grejer har jag kommit fram till. Började i torsdags och har alltså på två dagar gått ner 2,2 kg! Nu måste jag bara fortsätta hålla stenhårt på den så kommer jag vara smal å snygg snart. Eller nja.. men lite närmare målet iaf!

Nu vill inte H att jag ska skriva nå mer så tack för titten!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, härligt namn på bloggen! Gamla hederliga sjörövarspråket...! :) Men inte visste jag att du hade en blogg! Och inte att det var klart, typ, med hus! Och då har jag umgåtts med din mor hela helgen... Och att du scrappade så mycket! Du, jag får nog ta mig en tur till Falun nu nåt tag framöver så att vi får uppdatera oss. Herregud liksom. Har Hampus lärt sig att säga Tant Marlene än då?!
Puss

Anonym sa...

Oj vilka fina scrapbilder och foto:)
Är själv oxå scraptokig men mest åt det digitala hållet.Älskar också att fotografera.